Sabtu, 21 Mac 2020

MANA PERGI SUARA?
.
.
Hari mendung, semendung hati ni. Mood bermalasan tu ada sebab sejuk, sedap nak tido kat hospital ni. Tapi sebab tengah kerja, digagahi jua. Sesambil teman abah yang masa ni dekat hospital pasal kes leukiemia. Kerja pun boleh tahan but manageable kata omputih tu kan.
.
.
Fewittt...fewittt...
Bukannn...tade doktor nak swit2 mengorat. Tade. Whatsapp masuk aje. Hehehe.
.
“Asssalamualaikum..boleh saya bertanya pasal produk ni? (Sambil screenshoot gambar adik pegang Jus Asmak Gold). Boleh terangkan secara details?”
.
“Jus Asmak Gold ni set pelengkap kepada Minyak Herba Asmak puan. Fungsinya untuk asma, batuk kahak, sakit tekak dan juga sebagai supplement jus kesihatan. Tapi kebiasaannya pelanggan cuba untuk batuk kahak macam kita makan ubat batuk. Dan semua kandungan dalam jus ni dari bahan-bahan semulajadi.
.
“Pos berapa yer? Saya ni dah 2 minggu batuk tak baik-baik. Pegi jumpa doktor, kata tekak saya bengkak. Dah makan ubat pun still sama.”
.
Alhamdulillah pelanggan tak banyak cerita. Mintak no akaun untuk buat pembayaran. Siap nak up set ambil sekali dengan minyak 10ml. Berdebar nak tunggu respond customer ni tambah-tambah bila customer dah update barang selamat sampai.
.
Sekitar jam 9.34 malam, bermulalah babak yang mendebarkan...
“Assalammualaikum sis. Hehehe..sorry ganggu. Saya nak bagi tahu Alhamdulillah baru makan semalam & harini lega terus. Bengkak & luka kt tekak Alhamdulillah lega. Rasa selesa saya mengajar harini. Murid-murid semua cakap, “Wah suara cikgu dah ok. Sebelum ni tade suara.”
.
“Lepas ni saya dah tau dah kalau batuk nak amek ubat ape. Saya selama 18 tahun hidup, ni kali pertama makan ubat 2 hari je dah sembuh. Rasa amazing pulak. Lepas ni dah tau nak cari kat mana. Kebetulan ada akak kat tempat kerja saya selsema & bersin. Dia guna sekali je minyak petang tadi, malam ni masa mengajar mengaji, Alhamdulillah ok.”
.
Bila dah suka tu, berterusan order. Nak try bedak asmak, terus order. “Sis2, haritu mata kena ketumbit letak minyak 2x, Alhamdulilah 3 hari dah baik.” Pelawa jugak jadi agen Mamajuju. Nampak bibit2 jatuh cinta dengan Asmak ni dah ade. “InshaAllah sis. Saya tunggu ada rezeki, ingat nak amek jadi agen.”
.
Berbunga hati berhari-hari. Sebab pelanggan happy, kita pun happy. Ayuh goyang dua jari!

Wasap.my/601111453281

#CeriteraAsmak
#AsmakByMHAMSB
#JusAsmakGold
#MinyakHerbaAsmak



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Minyak Herba Asmak ni minyak ape?

 Minyak Herba Asmak ni minyak apa? Ha bagi yang belum tahu tu, Minyak Herba Asmak ni ada nama manja taw. Kalau anda pengguna setia mesti and...